Dashboard ‘Dienstverlening en digitalisering’ heet voortaan ‘Landelijke voorzieningen’

door Edward Diemel
Op het dashboard Landelijke voorzieningen kunnen gemeenten, net als het geval was op het dashboard Dienstverlening en Digitalisering, zien van welke voorzieningen zij gebruikmaken.

Ze kunnen ook een vergelijking maken met andere gemeenten, om hun ambities te realiseren. De naam van het dashboard hebben we aangepast omdat dit dashboard inmiddels nagenoeg geheel gevuld is met de gemeentelijke deelname aan of het gebruik van diverse voor het collectief ontwikkelde voorzieningen. Deze aanpassing biedt de komende tijd meer ruimte voor het geven van inzicht in de deelname aan en het gebruik van landelijke voorzieningen die niet per se vallen onder (directe) dienstverlening en/of digitalisering.

Op de hoogte

• Houd a.u.b. onze site Waarstaatjegemeente.nl > Nieuws in de gaten voor de laatste nieuwsberichten.
  • Als u persoonlijk op de hoogte gehouden wilt worden van de laatste ontwikkelingen over dit dashboard en rapport, dan raden we u aan om u te registreren voor het platform van Kennisnetwerk Data en Smart Society (notificaties aan).
  • Ga ook naar VNG.nl > Mijn VNG > Mijn Profiel > Kies uw onderwerpen ‘Dienstverlening en bedrijfsvoering van gemeenten‘ en ‘Informatievoorziening’. Op deze manier ontvangt u informatie op maat.
  • VNG-Fora / Dienstverlening (registreren is nodig of laat deze groep toevoegen door de forum-helpdesk). Dit forum is een aanrader voor gemeentelijke dienstverleningsprofessionals als het gaat om dienstverlening en/of digitalisering. Of neem contact op met het Kenniscentrum Dienstverlening.

Vragen?
Mail gerust naar waarstaatjegemeente@vng.nl.