In 2019 geen Onderzoek Digitale Volwassenheid

In afstemming met de Werkgroep Stuurinformatie Dienstverlening en Digitalisering is besloten dit jaar geen onderzoek te doen naar de digitale volwassenheid van het aanbod van de gemeenten.

De verwachting is dat dit onderzoek nu weinig extra informatie zal opleveren. Daarnaast bestaat de wens om verder te investeren in de meting van de succesratio van webformulieren. Omdat er behoefte bestaat aan inzicht in de beschikbaarheid van webformulieren per gemeente, heeft de werkgroep gevraagd om te onderzoeken of Samenwerkende Catalogi hierin kan voorzien. De data van het onderzoek naar de Digitale Volwassenheid van 2018 wordt van het Dashboard Dienstverlening en Digitalisering gehaald, maar blijft in de database van Waarstaatjegemeente. Ook is het mogelijk om de data van 2018 op te nemen in een eigen dashboard door rechts bovenin het scherm te klikken op Mijn WSJG en daar de instructies voor het maken van een eigen dashboard te volgen.