Aanleverperiode GMSD verlengd tot en met 9 oktober

door Henri Kaper

De aanleverperiode van gegevens voor de Gemeentelijke Monitor Sociaal Domein (GMSD) is verlengd. U heeft nu tot en met vrijdag 9 oktober de tijd om uw Wmo cliëntgegevens over het eerste halfjaar van 2020 aan te leveren bij het CBS. Ook een eventuele herlevering over het tweede halfjaar van 2019 blijft tot die tijd mogelijk.

Omdat we begrijpen dat de officiële deadline van 2 oktober niet voor alle gemeenten haalbaar is, hebben we besloten om de aanleverperiode met een week te verlengen. Wij willen deze gemeenten graag de kans geven om toch gebruik te maken van de monitor. De periode waarin u uw levering vervolgens nog kunt intrekken blijft ongewijzigd en loopt tot en met 16 oktober. Publicatie van de data op Waarstaatjegemeente vindt naar verwachting eind november plaats.

Praktische informatie

Voor meer informatie over de aanlevering kunt u het aanleverprotocol (PDF) raadplegen. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken via waarstaatjegemeente@vng.nl. Voor technische vragen kunt u terecht bij het CBS via monitorsociaaldomein@cbs.nl.