Webinar: Update dashboard impact corona Waarstaatjegemeente

Gemeentelijk dataplatform Waarstaatjegemeente is sinds april 2020 uitgebreid met een dashboard over de impact van de coronacrisis op de Nederlandse gemeenten. Naast informatie over de verspreiding van het virus biedt Waarstaatjegemeente hiermee zicht op de gevolgen van de crisis in brede zin: economie, werkgelegenheid, sociaal domein, openbare orde en veiligheid en mobiliteit.

Sinds ons vorige webinar op 16 juli is het dashboard uitgebreid met data over de hoeveelheid geteste personen per GGD-regio en het percentage positieve tests. Daarnaast werken wij aan de publicatie van nieuwe gegevens over de gemeentefinanciën, over het sociaal domein en over het onderwijs.

Op dinsdag 6 oktober om 14 uur wisselen wij graag met u van gedachten over deze ontwikkelingen, maken wij u wegwijs op het dashboard en bespreken wij uw vragen, opmerkingen en suggesties.

Programma en aanmelden

• introductie door projectleider Bas Maring: nieuwe ontwikkelingen en samenwerking met (data)partners;
  • Inzoomen op de verschillende thema’s en nieuwe indicatoren op het dashboard, door Mark Knops, thema-eigenaar fysiek domein;
  • Gebruik van het dashboard in de gemeentelijke praktijk en vooruitblik op toekomstige ontwikkelingen;
  • Uw vragen, opmerkingen, suggesties en feedback voor de komende periode.
  • Meld u hier aan voor het webinar.