Recordaantal bezoekers website waarstaatjegemeente.nl

door Victor van Hagen

De website waarstaatjegemeente.nl heeft in 2017 meer dan 440.000 bezoekers mogen verwelkomen. Dat is een toename van 60% ten opzichte van 2016 en een verviervoudiging sinds de lancering in 2014.

Belang van het platform

De groei in cijfers laat zien dat het belang van het platform is gegroeid voor gemeenten. Verschillende gemeenten geven ook aan dat waarstaatjegemeente.nl een belangrijke informatiebron is voor hen. De website blijft dan ook in ontwikkeling. Zo is het afgelopen jaar het thema Gezondheidsverschillen toegevoegd en is de monitor Sociaal Domein verbeterd.

Toevoegingen

Ook komend jaar wordt het platform uitgebreid en geoptimaliseerd. Het nieuwe thema Dienstverlening verschijnt, de Monitor Doelgerichte Digitalisering wordt toegevoegd en het thema Duurzaamheid wordt herzien. Daarnaast geven gemeenten input hoe het platform geoptimaliseerd kan worden.