Nieuwe release Waarstaatjegemeente - medio mei 2021

door webmaster.realisatie@vng.nl
Waarstaatjegemeente is voortdurend in ontwikkeling door de mogelijkheden met de data en het platform en de wensen van onze gebruikers.

De belangrijkste wijzigingen en/of verbeteringen van de nieuwe release:

• Vernieuwde selectietool
    De manier waarop je een vergelijkingsgebied kunt selecteren is vernieuwd, zie het gedeelte ‘Kies een gebied’ en ‘Kies een vergelijking’.
  • Selectietool in mobiele weergave aangepast
    De selectie van onderwerpen en gebieden gaat niet langer via een kaart maar stapsgewijs via lijsten.
  • Nieuwe detailweergave
    Voor de weergave wordt Swing Viewer gebruikt voor het maken van presentaties.
  • Wijzigingen Mijn WSJG / Mijn Mosaic
    U kunt teksttegels toevoegen en de opmaak instellen, de link naar een gedeeld Mijn Mosaic is één maand actief. Een gebiedsselectie is niet meer mogelijk.
  • Swing Viewer/ Database Tweedimensionale Treemap
    Andere mogelijkheden voor weergaven, zoals afmeting en kleur van een vlak.

Zie de bijlage (PDF) voor de details.

Door een nieuwe release is op een aantal punten de uitleg in de instructievideo's anders vanwege vernieuwingen in sommige weergaven. Zie meer informatie en de vernieuwde instructies op de pagina Over Waarstaatjegemeente.

Stel uw vragen via waarstaatjegemeente@vng.nl